Budżet partycypacyjny Warszawa 2017

Projekty ogólnodzielnicowe

3. Wola na 2 koła! Kontraruch rowerowy w całej dzielnicy (379)
Projekt polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach jednokierunkowych, czyli na dopuszczeniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. W efekcie, rowerzystki i rowerzyści będą mogli poruszać się "pod prąd".

Czyste i Mirów

3. Przyjazne Czyste i Mirów - poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach i przejazdach rowerowych ciąg Prosta-Kasprzaka (845)
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka-Prosta. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, aby zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom.

Koło

1. Koło rowerowe - kontraruch i stojaki na rowery na Kole (143)
Projekt zakłada wprowadzenie kontraruchu ("ruchu pod prąd") na lokalnych ulicach Koła (bez malowania pasów ani likwidacji miejsc postojowych, tylko tabliczki) oraz ustawienie stojaków rowerowych w różnych lokalizacjach (we współpracy z "Wola na 2 koła").

11. Rowerem po obu stronach Alei Prymasa Tysiąclecia (499)
Umożliwianie jazdy rowerem po wschodniej stronie ulicy Prymasa od Obozowej do Cmentarza Wojskowego. Projekt zakłada poszerzenie chodników, obniżenie krawężników i dopuszczenie ruchu rowerów na drodze dojazdowej.

12. Wygodnie po Moczydle - usprawnienia dla pieszych i rowerzystów (162)
Projekt zakłada poprawę przebiegu dróg dla rowerów i budowę brakujących chodników w parku Moczydło.

Młynów

3. Więcej drzew na Młynowie (83)
Projekt zakłada posadzenie kilkudziesięciu drzew na terenie Młynowa.

Nowolipki i Powązki

13. Łatwiejsze dojście do przystanku tramwajowego "Żytnia 01" (356)
Projekt polega na wyznaczeniu dodatkowego przejścia dla pieszych przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20. Zmiana ułatwi dojście do przystanku "Żytnia 01" - w kier. Śródmieścia, Ochoty i Cmentarza Wolskiego. Przejście przez tory będzie zabezpieczone sygnalizacją świetlną.
Ponadto, projekt zakłada posadzenie 30 krzewów.

Ulrychów i Odolany

21. Bezpieczne przejścia na skrzyżowaniu ulic: Olbrachta, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego (400)
Budowa azyli/wysp na przejściach dla pieszych przy ul. Sowińskiego, Krępowieckiego i Antka Rozpylacza zapewni bezpieczne przejście przez ulicę Olbrachta dzieciom i mieszkańcom obszaru Ulrychów/Odolany. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli bezpiecznie przejść przez ul. Olbrachta.